20140520

3 By 30

Hi blog. Umah I dah pasang ABN Xcess ada internet laju so sepatutnya lebih rajin online. We'll see. =P 

Some of you my dear friends maybe tau I now sedang berbadan dua anak ketiga. Hah, magic kan. Kahkah. Dalam blog ni cite pasal Isma sikit sangat sian dia. Pasalnya aku selalu update kat Instagram je senang. Memang boleh je update blog from phone tapi lainlah feel dia kot. Kalau aku nak update blog kena online laptop jugak baru puas gittew.

Well, aku sudah masuk 2nd trimester pun. Today dah 16 weeks alhamdulillah. Bangun pagi ni rasa occay sikit bolehlah nak masak nasi goreng kampung untuk diri sendiri and nasi goreng ayam untuk anak-anak. Tapi sebenarnya mak aku pagi-pagi dah pi Tangjung Karang visit relative so terpaksalah masak. HAHA.

I got the news seawal 4 minggu. Pi first scan on 12 weeks and pi buat buku pink kat klinik kesihatan on 15 weeks. Mula-mula tau pregnant tu takdelah rasa mual ke loya alahan pasal maybe awal sangat. Aku pun harap sangatlah takde loya-loya kali ni tapi harommm. Masuk je 8 weeks melepek siap kena drip kat hospital. Tahap alahan lebih kurang from my previous pregnancy tapi craving foods and type of food yang aku boleh makan beza sikit dari yang lepas-lepas. Setiap pregnacy different kan. ;)

alhamdulillah 3 buku pink

wat gapo adik baby?

Hopefully start harini sampai deliver nanti takdelah masalah sangat. Paling aku tak boleh handle muntah loya tulah. Apa pun tak boleh ye dak. Dengan anak kecik 2 orang kat rumah ni lagi. Yang Isma tu belum wean off lagi tapi dah terpaksa campur formula milk pasal aku tak larat. So Isma dapat fully breastfeed until dia setahun 7 bulan. Setahun 8 bulan dah start campur. Walaupun target fully 2 tahun tapi takdelah aku rasa ralat sangat pasal aku memang tak larat nak menyusukan dia. Now kalau nak tidur dia akan mengempenglah tapi takde kerap sangat. Makan pun dah macam-macam so occaylah kot as long dia sihat walafiat.

Occaylah tetiba aku rasa loya tengok words banyak-banyak. See you again.

5 comments:

  1. Haha.
    Diam-diam, masuk tiga dah.
    Congrats Fad & Happy birthday too.

    ReplyDelete
  2. tahniah fad....selamat berloya2 hihihi

    ReplyDelete
  3. tahniah aunty fad..lawan tokeiii nih..anyway..semoga segala berjalan lancar okeh...

    ReplyDelete
  4. Tahniah, moga loya2 tu tak lame yea.
    Asiah pun 3 by 30 gak...tp baru lg 8 weeks...;)

    ReplyDelete

Kisah Purba - Pulau Redang with Kids

Ini memang kisah purba untuk masa depan. Haha. Terfikir nak buat entri pasal ternampak gambar kami pi Pulau Redang duluuu. Dulu tu was Marc...