20130906

Imaan Cakap-Cakap

Rajin pulak aku update blog sekarang. Layankan je lah. HAHA.

Rasanya at this stage of age (3yrs+) most of anak-anak kita memang tengah becok gila. Becok satu hal, kepoh pun boleh tahan. Macam Imaan ni makin banyak cakap makin pelat aku dengar. Kami takde cakap pelat dengan dia tapi biasalah budak-budak.

Imaan ni jenis banyak cakap. Memang kuat sembang sampai rasa tak larat and kadang tu malas nak layan. If just suka tanya soalan je takpe ini suruh kita jawap ayat penuh.

Imaan: Ibu nak tak pergi AA? (nama kedai runcit)
Ibu: Nak. (iyekan aje)
Imaan: Ibu cakaplah ibu nak pergi AA.
Ibu: Ibu nak pergi AA.
Imaan: OK!

Almost everytime pun macam tu. If aku or orang lain tak jawap penuh nanti dia mengamuk marah-marah. Lepas jawap ikut ayat dia baru dia diam.

Imaan punya sembang memang macam makcik-makcik. Mungkin pasal selalu lepak dengan nenda serta rakan-rakan. Dia memang suka sembang dengan kawan-kawan nenda or opahnya. If ikut pergi surau mesti ada yang melayan.

Satu hari Imaan keluar ikut atoknya sekejap. Aku ambil kesempatan keluar dinner berdua dengan hubs. Isma tinggal dengan nenda. Lepas tu aku balik nendanya cerita Imaan balik dia tanya aku pergi mana. Lepas tu dia kata, "Nape tak bawak anak tu?" sambil tunjuk kat Isma. Geli hati aku. Kurang asam betul.

9 comments:

  1. hahaha comel imaan.... boleh imagine gaya2 dia time cakap tu

    ReplyDelete
  2. haha..

    imaan nak confirmation tu..

    ReplyDelete
  3. Ya Allah sama dengan Kakal. Macam tu juga. Kalau nak kita kena cakap ayat penuh. 'Ibu cakaplah nak pergi. Ibu cakaplah nak makan' HAHAHA.

    ReplyDelete
  4. Haha....soalan last xtahan..... Bijak tul imaan =)

    ReplyDelete
  5. ok aku gelak guling2 dah ni.. hahaha

    ReplyDelete
  6. yela dorang ni mmg byk mulut.kepochi sungguh.xlarat nk layan

    ReplyDelete
  7. hohohoho..ayat imaan yg last memang menusuk kalbu ok
    tp kelakar... imaan..imaan

    ReplyDelete
  8. Iman peramah dengan selain ahli keluarga kan..Zahirah kalau selain mama ayah nenek dia memang susah nak bercakap.. Haha memang kelakar part yang last lebih kurang je Zahirah.

    "Mama anaknya panjat meja" terikut gaya neneknya cakap.. ;)

    ReplyDelete

Kisah Purba - Pulau Redang with Kids

Ini memang kisah purba untuk masa depan. Haha. Terfikir nak buat entri pasal ternampak gambar kami pi Pulau Redang duluuu. Dulu tu was Marc...