20100720

Jodoh Kita Sampai Di Sini Saja

Bumbo Seat sudah sampai dengan selamat last week. So haruslah amik gamba anak kesayangan bersama hadiah ulang tahun kelahiran ke 3 bulan dia. Malangnya tiba-tiba tak jumpa camera.

Sayang, pi amik camera.
Camera kat mane?

Mane lah tau.

Tade pun camera. Laptop huny mane?

Mane lah tau.

Tade lah camera dengan laptop.


Berlakulah carut-mencarut di dalam hati selepas conversation itu. Laptop hadiah lucky draw yang telah dimenangi pada majlis makan tempat kerja dan camera termahal pernah dibeli telah hilang begitu saja. Mungkin telah dicuri sewaktu kami tiada di rumah. Yang menjadi kemusykilan, barang berharga yang lain tidak hilang dan tiada langsung tanda-tanda orang pecah rumah.

Terkilan memang terkilan. Gamba Imaan dari lahir sehingga sekarang semua di dalam laptop tersebut. Yelah, itukan laptop Imaan, ibu dapat masa ibu mengandungkan Imaan tau. Haih, laptop baru dan camera boleh beli lain tapi gamba-gamba tu tak boleh ditukar ganti. Nasib baik dalam laptop abi ada jugak gamba Imaan tapi masih terkilan pasal most of pictures upload pada laptop yang hilang tu.

Memang bukan rezki (sedapkan hati)

Sampai termimpi barang yang hilang pulang kembali ke rumah.

2 comments:

  1. sabau2...ade hikmah...webcam ade...imaan satu!!

    ReplyDelete
  2. aku pon beli kan nadhim bumbo yellow. geram jee tgk die dok dlm tu. die bukan suka baring sangat dah sekarang. asik nk dudok or berdiri je. ade bumbo senang. sapot bile die dudok. heheh.

    laptop n camera kene curi weh? iskk..bahaya lah rumah masok pencuri pon tak sedar. ko better check balik sume pintu pagar n barang2.

    ReplyDelete

Kisah Purba - Pulau Redang with Kids

Ini memang kisah purba untuk masa depan. Haha. Terfikir nak buat entri pasal ternampak gambar kami pi Pulau Redang duluuu. Dulu tu was Marc...