20130909

Macam Kau Je Yang Tahu Sedih

Aku rasa aku jarang lah meluahkan rasa disappointment ke sedih ke marah sangat. Rasa macam tak perlu pun nak gebang kat alam maya ni. Tapi bile kita kool sangat pun orang assume macamlah life kita ni happy sepanjang masa and orang-orang macam take for granted and tak jaga hati and perasaan kita.

Ada orang tulis madah berhelah kat blog, tweet sendu, up status jiwa kuntum dan sebagainya untuk meluahkan feeling depa. Aku serious tak reti and tak berapa gemar pun. Pasal apa yang kita tulis sebenarnya memang effect kat orang lain. Sebolehnya cuba nak tulis yang happy-happy supaya orang yang terbaca pun happy. Tulis yang elok-elok supaya bring positif aura to readers. Share benda yang elok je. Kamonlah aku bukan lagi remaja rebel hilang punca. Dah kahwin anak dua dah kot walaupun umur aku belum 30 tahun. (nak jugak mention)

Tapi aku manusia biasa jugak ada hati ada perasaan. Sesekali tercalar jugak hati aku ni. Tak harap pun orang pujuk ke apa ke tapi cubalah fikir yang setiap orang ada masalah dia jugak bukan kau je yang ada problem. Kadang-kadang orang yang kononnya miserable ni harap kita je yang kena paham condition dia. Kita je yang kena jaga hati dia. Helloooo. 

Aku just nak declare yang at some point aku memang ada rasa macam menyampah dengan orang yang macam sedih sangat ni. Memang aku not in his/her position tapi kamonlah if kau memang sedih gila pun janganlah nak over-over sangat. Nak semua orang jaga hati kau je, paham keadaan kau je. Mengadu domba kat alam maya ni kau dapat apa. Baik pi sujud mengadu menangis meratap dengan Allah. Lepas tu MOVE ON.

Meluah tu tak salah tapi agak-agaklah. Hidup ni bukan tentang diri kita je. Memang kena fikir pasal orang jugak. Memang kena jaga hati orang lain jugak. Bukan nak orang je jaga hati kau. Eh, eh, eh! Hati kita? ALLAH kan ada.

Ikut hati mati beb. 

Nah sorry in advanced I'm ruining and makes your Monday Blues become worst. HAHA.

Aku tak bengang pun aku tengah HAPPY ni. 

2 comments:

  1. ok, xnak sedih² lah..nanti kakak fad marah..hehe.. (kite pun blom 30an lagik, nk jgk mention..) ;)

    ReplyDelete
  2. haku pon selalu rasa gitu babe.. sobsss... (walaupun haku dah 31... hahah nak gak mention)

    ReplyDelete

Kisah Purba - Pulau Redang with Kids

Ini memang kisah purba untuk masa depan. Haha. Terfikir nak buat entri pasal ternampak gambar kami pi Pulau Redang duluuu. Dulu tu was Marc...