20110621

Baju Kurung Pertama

Tak pernah nak buat entri pasal apa benda Imaan yang pertama tapi ini aku nak share baju kurung Imaan yang pertama. Hehe.

Actually Imaan now Imaan dah ada 3 pasang baju kurung, 2 pasang orang bagi, sepasang memang buat sedondon dengan aku. Aku kalau beli kain 4m haruslah ada extra pasal aku pakai 3.5m je. Now dah ada anak, so 0.5m tu buat baju anaklah. Tapi biasalah anak I kecil so banyak bajunya besar and aku tak berapa suka pakaikan Imaan baju yang longgar sangat. Tak lawa. 

Recently pi kenduri saja try test tengok eh Imaan dah boleh pakai baju kurung dia. Hooray! Tapi tang kain tu labuh lah sikit almaklumlah kaki anak I pendek. Apa lagi si ibu dan anak pakai sedondonlah ke kenduri kahwin.


Imaan agak cranky hari tu so tak dapat gambar dia berdiri, full frame. Tak mahu letak langsung nak berdukung je.


Pacifier tak lekang. Siap matching dengan colour baju. Dulu pakai pacifier time tidur je tapi now macam susah sangat nak lepas. Haih risau tau! Tapi nak buat macam mana dah terbiasa macam tu. Pasrah je lah.

Gigi Imaan dah banyak sangat. Almost full, gigi geraham pun dah ada. Pasal asyik ber-pacifier dua gigi depan dia mcm terjungkit sikit. Nasib you lah Imaan. Nanti gigi susu tuh dah drop harap gigi kekal esok elok lah macam gigi ibu erk. =P

No comments:

Post a Comment

Kisah Purba - Pulau Redang with Kids

Ini memang kisah purba untuk masa depan. Haha. Terfikir nak buat entri pasal ternampak gambar kami pi Pulau Redang duluuu. Dulu tu was Marc...