20100708

Wanita Ini Masih Keliru

Saya, seorang wanita (perempuan yang berusia 25 tahun ke atas) masih keliru dengan hala tuju hidup saya. Ini mungkin kerana saya tidak ada goal dalam hidup saya, yet! Mungkin ada tetapi aku pun tapasti. Tengok, masih keliru kerana tiada kepastian lagi. Sudah mendapat title wanita, seorang isteri dan seorang ibu kepada seorang baby yang comel dan sweet. Tetapi deep inside me still rasa macam masih ada yang belum cukup, masih ada yang kurang, masih tak seronok sangat. Adakah saya seorang wanita yang tidak bersyukur? Tidak beriman? (Imaan ada kat rumah nenda) Wanita keliru?

Mengambil contoh blog ini sebagai example (ape ntah ayat) Kenapa aku buat blog ini kalau aku pun tatahu apa aku nak tulis. Hobi? Mengisi masa lapang? Tak ada masa lapang pun, sekarang boleh update blog pasal bos dah balik rumah tetiba amik off anak dia sakit. Kalau boss ada kalut buat kerja. Kat rumah pun tade masa lapang walaupun kat rumah I ade wireless connection. Mana nak kemas rumah, nak buat laundry, nak feed baby, nak express breast milk, masak untuk family nak itu nak ini, nak begitu, nak begini, sangat busy tiada masa untuk online di rumah.

Sekarang sejak mempunyai anak rasa masa berlalu sangat pantas. Kalau pergi shopping mall selama 4 jam, 2 jam 30 minit adalah untuk Imaan. Hanya ada 1 jam 30 minit untuk diri sendiri itu pasal terbeli macam-macam sampai card credit hampir limit kerana tidak sempat berfikir yang mana kehendak yang mana keperluan (alasan~) pantang nampak SALE try jenguk kejap belek-belek langsung beli. Sampai rumah try pakai tak muat lantas bagi kat adik-adik. :|

Post entry tiada point, memula tadi rasa nak cerita lain sekarang macam dah tukar pulak. Masih keliru? Berbalik kepada topic sebenar, sudah ada degree tetapi masih tidak tahu mahu jadi apa. Cita-cita, suri rumah bergaya. Sekarang kerja jadi kuli makan gaji untuk bayar hutang, nasib baik ada hutang lalu terpaksa bekerja, jikalau tiada hutang mesti hanya bermalas-malasan di rumah. Dapat suami pemurah (bukan kaya) tetapi masih tidak tahu menghargai jaga elok-elok. Suami tolong settled kan hutang card credit, dalam masa 2 hari card credit sudah hampir limit kembali. Kaya dulu, miskin kemudian.



(Bahabee betul telefon office berdering-dering kacau mood aku nak menaip
. Annoying)



Memang dah tak boleh type dah.

Bye.

2 comments:

Kisah Purba - Pulau Redang with Kids

Ini memang kisah purba untuk masa depan. Haha. Terfikir nak buat entri pasal ternampak gambar kami pi Pulau Redang duluuu. Dulu tu was Marc...