20100703

I Nak Milk!

Sekarang sudah almost 3 bulan aku dapat bagi Imaan breast milk secara exclusive. Alhamdulillah dari lepas bersalin saje milk supply memang ada cuma kadang-kadang ada time sikit ada time banyak jugak. So dari lepas 3 minggu lepas pantang aku dah start kumpul expressed breast milk untuk Imaan buat stok pergi kerja.

Sampai ketika ini biasanya aku dapat simpan stok average 8oz sehari, paling banyak pun 14oz sehari. Milk supply memang ada tapi maintain takat tu aje. Sekarang Imaan makin besar, dia dah minum makin banyak. Aku tengok stock dalam freezer semalam bleh tahan 3 hari aje lah plak. Mak dah kusut nok~ Bile kusut boleh jadi stress. Bile stress susu badan tak boleh produce dengan jayanya. So cane?

Aku harap sangat sangat dapat bagi Imaan exclusive breast milk at least 6 bulan. Kalau tak berjaya rasa macam ibu yang gagal. Haih~ tengok I dah mengeluh. Kalau I mengeluh maksudnya I stress. I need positive energy around me please. Sekarang pulak badan asik sakit-sakit aje. Penat tayah cerita lah. Dah tambah stress lagi. Bile stress taleh produce susu banyak-banyak. Macam mane nak jadi positive nih? Makin fikir makin jadi negative. Kalau tak fikir pun taleh jugak, macam take for granted je.

Hujung bulan ni hubby nak bawak cuti pi Jakarta. Konon nak tinggalkan Imaan dengan nenda, ibu dengan abi pi dating tapi kalau macam ni memang kena bawak Imaan jugak. Lagi pun Imaan kan taleh berpisah dengan ibu dia. Hakhak.

Nantilah aku fikir bebetul nak usaha macam mana. Tahu cara tapi takda action lagi pun. Biasalah orang malas tapi cita-cita tinggi lambat bertindak.

No comments:

Post a Comment

Kisah Purba - Pulau Redang with Kids

Ini memang kisah purba untuk masa depan. Haha. Terfikir nak buat entri pasal ternampak gambar kami pi Pulau Redang duluuu. Dulu tu was Marc...